Skip to main content

Ako bojovať proti diskriminácii

Dôsledne dbáme na to, aby naši zamestnanci, osoby na strane obchodných partnerov či akékoľvek iné osoby, s ktorými prichádzame do styku, neboli vystavené žiadnemu diskriminačnému konaniu. Aj napriek tomu, že máme jednoduchú hierarchiu zodpovednosti a riadenia v spoločnosti, ktoré fungujú aj na neformálnej báze, rozhodli sme sa vzhľadom na dôraz, ktorý na boj proti diskriminácii kladieme, spísať základné postupy a pravidlá, ktorými sa riadime a ktoré vyžadujeme od našich zamestnancov i obchodných partnerov. Základné zásady a pravidlá boja proti diskriminácii sú už obsiahnuté v našom kódexe hodnôt a tu sú znova opakované a ďalej rozvinuté.

  1. Netolerujeme žiadne protiprávne konanie, ako je napríklad klientelizmus, korupcia, nerovné pracovné podmienky, mobbing a bossing zamestnancov, a to ani u našich obchodných partnerov. Na takéto konanie obchodných partnerov upozorňujeme a vyžaduljeme okamžitú nápravu, prípadne podnikneme ďalšie právne kroky, aby sme tomu zabránili bez ohľadu na možné dôsledky pre obchodného partnera.
  2. Dôsledne dodržiavame všetky právne predpisy, najmä zákonník práce a s tým súvisiace predpisy.
  3. Aktívne vytvárame rovnaké prostredie, v ktorom sa cítia naši zamestnanci príjemne.
  4. Dbáme na to,  aby sa zamestnanci k obchodným partnerom aj k sebe navzájom správali slušne, profesionálne a bez akejkoľvek diskriminácie či nerovného zaobchádzania.
  5. Odstraňujeme prekážky v komunikácii a vzťahoch zamestnancov spôsobené kultúrnou, náboženskou, jazykovou, genderovou či inou odlišnosťou. Poskytujeme ochranu a podporu zraniteľným skupinám.
  6. V neformálnych diskusiách, pri odborných školeniach či školeniach zamestnancov vyžadovaných právnymi predpismi vždy pripomíname základné zásady rovnakého prístupu a uvádzame i negatívne príklady diskriminácie, ktoré netolerujeme. Aktívne podporujeme aj rozvinutie diskusie v tomto smere.
  7. Sťažnosťami  a podnetmi našich zamestnancov sa bezodkladne zaoberáme tak, aby riešenie bolo rýchle, spravodlivé a súčasne účinné.
  8. Chránime údaje oznamovateľa, ktoré sú k dispozícii len osobe zodpovednej za prešetrenie a vyriešenie podnetu či sťažnosti.
  9. Máme zriadenú emailovú schránku stop.diskriminace@svholding.sk, cez ktorú môžu zamestnanci anonymne komunikovať.
  10. Máme určenú zodpovednú osobu Ing. Vitaly Lavrenyuk, tel.: +420 775 888 181. Táto osoba rieši sťažnosti a podnety, vykonáva školenia a rozvíja diskusie v tejto oblasti a aktívne zavádza preventívne opatrenia. Zodpovedná osoba je priamo v tomto podriadená štatutárnemu orgánu spoločnosti, ktorý jej činnosť pravidelne kontroluje.